Näin tuotat hyvää verkkosisältöä

on

TENHON TYÖKALUPAKISTA – Rikas, laadukas ja kohderyhmiä puhutteleva sisältö, oli se sitten tekstiä, kuvaa, infograafia tai videota, on avainasemassa yritysten liiketoiminnassa. Mitä selkeämmin ja kiinnostavimmin osaat kertoa tarinasi ja avainviestisi kuulijoille, sitä varmemmin laulaa ovipumppusi.

Sähköiset kanavat, kuten kotisivut, verkkokauppa, digilehdet ja sosiaalinen media kuuluvat yritysten markkinointiviestinnän peruskanava- ja -keinovalikoimaan.

Verkossa pitää olla lyhyt ja ytimekäs

 Verkkoon ja sosiaaliseen mediaan kirjoittaminen ei ole ihan samanlaista kuin kirjoittaisit myyntikirjeen tai laatisit esite- tai muistiotekstiä.

Verkkokirjoittamisessa on hyvä muistaa seuraavat asiat:

  • Verkkotekstiä luetaan silmäilemällä ja hyppimällä, ei peräkkäin etenemällä rivi ja sivu kerralla niin kuin paperilta. Suosi siis lyhyitä ja selkeitä lauseita.
  • Mieti ennen kirjoittamista: Kenelle kirjoitat? Mistä kirjoitat? Mitä haluat sanoa? Millaisen jäljen haluat jättää lukijoihin? Miten kirjoitat?
  • Verkossa korostuu haetun asian tai tiedon löytyminen helposti, siksi tärkein asia tulee mainita aina ensin.
  • Tee sivulinkityksiä vain selventäviin ja syventäviin asioihin, jotta huomio pysyy omassa tekstissäsi.
  • Ja ennen kaikkea: ole kiinnostava!

Nasevaa verkkokirjoittamista voi treenata mm. Tenhon järjestämille kursseilla. 

Annika