Case Asuntomessut: Ryhmiä, sometusta ja yhteisöllisyyttä

on

REFERENSSI – Seinäjoen Superkesä 2016 alkaa olla lopuillaan. Myös Asuntomessut ovat jo ohitse ja perheet ovat päässeet muuttamaan koteihinsa Pruukinrannassa. Kolmen vuoden urakka alkaa olla ohitse paitsi rakennuttajilla myös Seinäjoen kaupungin asuntomessuorganisaatiolla. Minulla oli ilo ja kunnia saada kuulua tähän porukkaan neljän kuukauden ajan.

Piispaa ja ministeriä

 Päätehtävänäni tuona aikana oli lukuisten kotimaisten ja ulkomaisten ryhmien vierailujen järjestäminen ja isännöinti Asuntomessuilla. Vastasin muun muassa ryhmävierailujen aikataulutuksesta, oheisohjelman järjestämisestä, ryhmien opastamisesta ja neuvomisesta sekä esittelytiloista ja -tekniikasta, esittelymateriaalin tuottamisesta, esittelijöiden kouluttamisesta ja esitysten pitämisestä ryhmille.

Asuntomessuilla vieraili reilut sata ryhmää, joista suurin osa oli kuntien ja kaupunkien lautakuntia, luottamushenkilöitä, virkamiehiä ja johtoryhmiä. Useat heistä viipyivät Seinäjoella yön yli, ja käyttivät tilaisuuden hyväksi ja tapasivat kaupungin kollegoitaan. Ryhmille järjestettiin tapaamisia, yritysvierailuja sekä kiertoajeluita ja muuta oheisohjelmaa heidän toiveidensa mukaisesti. Kaupungin ja Asuntomessujen vieraina kävi myös ystävyyskaupunkien edustajia sekä vip-vieraita, kuten ministereitä ja suurlähettiläitä.

Risikko_Lohela
Eduskuskunnan puhemies Maria Lohela ja sisäministeri Paula Risikko ihastuivat messuilla Riiheen.
Ukrainan lähetystö_120716–4
Ukrainan Suomen-suurlähettiläs Andrii Olefirov (vas.) ja Kiovan varapormestari Petro Panteleev olivat vaikuttuneita näkemästään.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tapahtumaviestintää

Avustin myös sekä messutoimiston tiedottajaa että messujen aikana tiedotustoimistoa erilaisissa viestintä- ja markkinointitehtävissä mm. tiedottamisessa, sisällön tuottamisessa, verkkosivuston ja sosiaalisen median kanavien (Facebook, Instagram) ylläpidossa, lehdistöpäivien järjestämisessä sekä mediasuhteiden hoitamisessa.

Ennen messuja alueella vieraili jo noin 400 median edustajaa ja messujen aikanakin heitä kävi satoja. Palstamillimetrejä, kuvareportaaseja, henkilöhaastatteluja ja blogikirjoituksia kertyi hyvin runsaasti. Sosiaalisen median kanavat kävivät kuumina, kun ihmiset osallistuivat lukuisiin kilpailuihimme ja jakoivat ahkerasti tuottamaamme sisältöä sekä tuottivat myös omaa sisältöä. Oli mahtavaa olla mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa Suomen suurimman yleisötapahtuman markkinointiviestintää!

Laasala_AMT_tiedote
Minulla oli ilo tavata Duudsonien Jarno Laasala.
Bloggaajapäivä_AMT
Asuntomessujen bloggaajat viettivät Bloggaajapäivää alueella. Ohjelmassa oli mm. joulun vietto ja yö kohteessa Kuusamon Nuuna.

Messuprojekti ja -tapahtuma on ollut ikimuistoinen. Kolmen vuoden työn tulos esiteltiin yli 130 000 messuvieraan lisäksi laajasti perinteisessä ja sosiaalisessa mediassa. Viestinnän ja median merkitys on merkittävä ja kasvaa jatkuvasti. Ammattimainen ote mediaan on yhtä tärkeää kuin ammattimainen ja laadukas rakentaminen. Meillä Pohjanmaalla yritetään aina tehdä hyvää, mutta priimaa pukkaa tulemahan – niin tämänkin vuoden Asuntomessuilla Seinäjoella! –Asuntomessut Seinäjoella 2016 projektipäällikkö Kirsi Joensuu.

Isot kiitokset Seinäjoen kaupungille ja sen messuorganisaatiolle sekä Suomen Asuntomessuille, että sain viettää kanssanne upean ja opettavaisen kesän Asuntomessuilla!

– Annika

PS. Suunnatkaa matkanne ensi kesänä Mikkeliin ja sen asuntomessualueelle Kirkonvarkauteen!

Asuntomessujen toimintaideana on parantaa asumisen laatua Suomessa yhteistyössä kumppanien kanssa edistämällä asumistietoutta ja alan osaamista sekä järjestämällä vuosittain asunto- ja loma-asuntomessuja. Asuntomessut järjestettiin vuonna 2016 Seinäjoella. Seinäjoen kaupunki ja sen messutoimisto vastasivat messualueen kaavoituksesta ja kunnallistekniikasta sekä messualueen rakentumisesta aikataulun mukaan. www.asuntomessut.fi

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *