7 some-vinkkiä aloittelijalle

on

VINKKI – Kaikki arvokas syntyy vuorovaikutuksessa. Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille erinomaisen mahdollisuuden osallistua tärkeiden kohderyhmiensä elämään ja ottaa heidät vaikka mukaan kehittämään yrityksen toimintaa sekä sen palveluita ja tuotteita.

Sosiaalisessa mediassa viestiminen on tavoitteellista toimintaa siinä kuin muukin markkinointiviestintä.

Kun suunnittelet ”loikkaa” someen, muista nämä:

  • Vastaa ensin kysymyksiin: mitä tehdään, miksi tehdään ja miten tehdään?
  • Määrittele tavoitteet, mitä haluat saada somessa aikaiseksi?
  • Mieti kohderyhmät, kenelle viestit ja miten innostat heitä reagoimaan?
  • Mieti mitä some-kanavia tarvitset ja mihin tarkoitukseen sekä miten kanavat tukevat toisiaan.
  • Laadi sisältösuunnitelma viikko ja julkaisu kerrallaan. Millaista sisältöä julkaiset ja koska?
  • Mieti resursointi somen päivittämiseen ja seuraamiseen.
  • Seuraa ja osallistu keskusteluun sekä mittaa, kuinka olet onnistunut saavuttamaan tavoitteesi.

Lisää hyödyllisiä some-vinkkejä saat meiltä!

 

Artikkelin kuva: www.freeimages.com